Zapach Marki - Zapachy

Zapachy i urządzenia do kreacji wizerunku zapachowego

Zapach, skuteczna komunikacja

Zapach to woń postrzegana przez człowieka. Zapach może być przyjemny, obojętny bądź przykry.

zmysł węchu

Czy jest ważny ?

Na świecie istnieje około 400 000 zapachów i każdy z nich wpływa na nastrój i zachowanie człowieka. Reakcja na zapach to reakcja emocjonalna, która wpływa na racjonalnie podejmowane decyzje. O emocjach nie decydujemy świadomie, emocje nas ogarniają . Im bardziej osoba będzie walczyć z uczuciami tym silniej powracają jak chęć na czekoladę. Emocje wywoływane przez odpowiednio dobraną woń aktywują i wzmacniają inne przedsięwzięcia strategiczne firmy.

Zapachu nie możemy zobaczyć, ale możemy podążać za zapachem, który uważamy za przyjemny lub znajomy.
Zapachu nie możemy zmierzyć, zapach po prostu jest.
Zapach jedynie, albo aż tylko czujemy.

Odpowiednio dobrany zapach to nasze medium dotarcia do Państwa klienta. Dla konsumenta zapach jest integralną i nierozerwalną częścią miejsca, produktu, usługi lub wydarzenia.

zmysł węchu

Czy zapach może być niepowtarzalny ?

Szczególnym rezultatem pracy nad zapachem jest opracowanie unikalnego zapachu Państwa marki czyli Logo zapachowego. Odpowiednio dobrany zapach, harmonijny z kulturą marki i dobrze postrzegany przez docelowych klientów wywołuje pozytywne wrażenie. Możliwość opracowania logo zapachowego adresujemy do klientów, którzy chcą dodatkowo wzmocnić pozytywne wrażenie swoich klientów. zmysł węchu

Czy istnieje zapach idealny ?

Dotychczasowa praktyka i liczne badania dowodzą, że zmysł węchu jest najbardziej wpływowym zmysłem człowieka. Wiedza o zapachach jest dynamiczną, pasjonującą i młodą dziedziną. Za początek ery zapachowej przyjmuje się rok 1996. Wówczas autorzy rewolucyjnego dzieła o zmyśle węchu Linda Buck i Richard Axel zostali uhonorowani nagrodą Nobla. Chociaż na całym świecie podejmowane są liczne próby opracowania zapachu idealnego, żadna z nich nie skończyła się sukcesem.

Nie istnieje zapach idealny, który byłby tak samo postrzegany przez każdego człowieka z osobna. Dopóki nie zostanie wykreowany zapach idealny, dopóty będzie rozwijał się marketing zapachowy.

zmysł węchu
Jakie są zapachy ?

Tradycyjnie esencje zapachowe dzielimy na 7 głównych rodzin.
Kompozycje zapachowe z każdej rodziny wywołują u klientów inne doznania i wrażenia.

Esencje Ambry

Ambra to zapach prestiżu, elegancji i komfortu. Ambra jest szczególnie wysoko cenionym przez przemysł perfumeryjny surowcem pochodzenia zwierzęcego, podobnie jak piżmo, czy kastoreum.

Esencje leśne

To zapachy luksusu, sukcesu i prestiżu. Esencje są pozyskiwane z egzotycznych drzew głównie afrykańskich.

Esencje kwiatowe

To zapachy stymulujące, energetyzujące i tonizujące. Esencje są pozyskiwane z kwiatów, płatków kwiatowych bądź pyłku kwiatowego.

Esencje morskie

To zapachy świeżości, relaksu i antystresowe.

Esencje owocowe

To zapachy dynamizujące, relaksujące i komfortu. Esencje pozyskiwane z liści i owoców egzotycznych i znanych owoców charakteryzujących się szczególnie ciekawym zapachem np. maliny, figi, kiwi czy czarna porzeczka.

Esencje apetyczne

Zapachy sukcesu, bezpieczeństwa, spokoju i komfortu. Esencje na bazie migdałów, kwiatów wanilii, owoców kandyzowanych, ziół, pistacji czy werbeny.

Esencje cytrusowe

Zapachy kojarzone z dynamiką, sukcesem i czystością. Esencje pozyskiwane ze szczególnie wonnych owoców cytrusowych, zielonej herbaty.

zmysł węchu
Jaki zapach wybrać dla mojego biznesu ?

Zależy między innymi od celów jakie chcemy osiągnąć, od wystroju , od otoczenia od klientów jakich chcemy pozyskać. Przykładowo dla sklepów z elegancką odzieżą męską sugerujemy jeden z zapachów ambry lub zapach z grupy zapachów leśnych.

2015-2019 © Zapach Marki logo Zapach Marki